دکتر منصوره کریم زاده
هوش هیجانی
دکتری روان شناسی تربیتی دانشیار دانشگاه علوم توان بخشی و سلامت اجتماعی رئیس انجمن مطالعات کودکان پیش از دبستان ایران
نام: منصوره
نام خانوادگی: کریم زاده
E-mail:mkarimz2000@gmail.com
Tel, No: 0912 5494769,021- 66018515
سوابق تحصیلی و دانشگاهی:
۱- دکتری روانشناسی تربیتی از دانشگاه الزهرا ،دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی ۱۳۸۸، معدل ۴۸/۱۸.
۲- فوق لیسانس روانشناسی تربیتی از دانشگاه تهران دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی – سال ۱۳۸۰ معدل: ۵۷/۱۷
۳- لیسانس روانشناسی عمومی از دانشگاه پیام نور- سال ۱۳۷۶ (سراسری) با معدل ۴۷/۱۷ و رتبه اول کشوری دانشگاه پیام نور در رشته روانشناسی عمومی
گواهینامهها و تقدیرنامهها
۱-پژوهشگر برتر دانشگاه الزهرا در سال ۶-۱۳۸۵ (با کسب بالاترین امتیاز در مقطع دکتری)
۲- دانشجوی برتر دانشگاه الزهرا در سال۶-۱۳۸۵ (با کسب بالاترین امتیاز در مقطع دکتری)
۳-پژوهشگر برتر دانشگاه الزهرا در سال ۷-۱۳۸۶ (با پژوهشگر برتر دانشگاه الزهرا در سال ۷-۱۳۸۶)
۴-دانشجوی برتر دانشگاه الزهرا در سال ۷-۱۳۸۶
سوابق شغلی:
۱- عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از سال۱۳۸۲ ، تا ۱۳۸۸
۲- همکاری آموزشی و پژوهشی با دانشگاه امام صادق (ع،از سال ۱۳۸۵.تدریس دروس :سنجش واندازه گیری/ روانشناسی تربیتی/ روشهای تدریس ویادگیری / آمار وروش تحقیق/ طراحی وتولید وکاربرد/ روان شناسی رشد/ روان شناسی عمومی،مهارت های زندگی و……در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
۳- همکاری گسترده پژوهشی در پژوهشکده تعلیم و تربیت، گروه مطالعات زنان در تهیه مقالات، تهیه پیشنهادهای پژوهشی مقالات، ارزیابی طرح ها و اجرای آن از مهر ماه ۱۳۸۰
۴- کارشناس روانشناسی در پژوهشکده ناباوری کوثر( وابسته به بنیاد جانبازان) از شهریور ۱۳۷۵ تا خرداد ۱۳۷۷
۵- کارشناس مرکز مشاوره در دانشگاه امام صادق(ع) از مهر ۱۳۸۵
۶- نماینده پژوهشی در امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی (واحد کرج)
۷- همکاری با دفتر همکاریهای بین الملل دانشگاه صنعتی شریف از مرداد ۱۳۸۳
۸- برگزاری کارگاههای آموزشی (مهارت های ارتباطی،مهارت های ازدواج،حل تعارض،انگیزش پیشرفت،تفاوت های فردی، فراشناخت و نقش آن در آموزش وپرورش، مهارت های هیجانی – اجتماعی)
۹- عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی از سال ۱۳۸۹
تالیفات :
– هوش هیجانی، رویکردها ، مبانی فیزیولوژی و آزمون ها ۱۳۸۷،دانشگاه امام صادق (ع)،انتشارات اشکان
– روان شناسی تربیتی ، انتشارات خوارزمی ( در دست چاپ)
مقالات چاپ شده و در دست چاپ
۱-the psychological impact of infertility in the Male Able Bodied and Cord Injured Population .Journal of Sexuality and Disability 2006 .Published on line. Springer Science Business
۲- Survey the effect of teaching social-emotional skills on primary teachers to promote their social-emotional intelligence . The first international conference on Educational Research and Practice(ICERP) 2009,Putrajaya,Malaysia , 10 – ۱۱ June 2009
۳-Emotional Intelligence in the Classroom:
Skill Based Training for Empowering Teachers & Students. [In press by Social and Behavioral Sciences Journal (Elsevier) (ISSN: 1877-0428) and (ISI Web of Science)].
۴- The role of social emotional skills training to increase Emotional Intelligence & general health in the teachers. [In press by Social and Behavioral Sciences Journal (Elsevier) (ISSN: 1877-0428) and (ISI Web of Science)].
۵-The Effect of Transcutaneous Electrical Nerve Stimulation (TENS) on the Pregnancy Rate in Women Undergoing Asisted reproductive Techniques and Embryo Transfer. Journal of Gynecology & Obstetrics, (2011).ISSN:2161-0932.
۶- عوامل تاثیر گذار بر تفاوت های جنسیتی در پیشرفت ریاضی (تیمز پایه چهارم ابتدایی ۲۰۰۷). فصل نامه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش( در دست چاپ).
۷-مفهوم خودتحصیلی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دختران دانش آموز، فصل نامه اندیشه های نوین روان شناختی- دانشگاه الزهرا ۱۳۸۴
۸-بررسی رابطه خودکارامدی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در دانش اموزان دختر (گرایش ریاضی فیزیک وعلوم انسانی) در شهر تهران، فصلنامه پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا۱۳۸۵
۹-مطالعه ابعاد روانشناختی و سطح اضطراب ناشی از ناباروری در مردان ضایعه نخاعی در جنگ تحمیلی پاییز۱۳۷۹، مجله پزشکی حکیم مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور
۱۰-چگونگی توسعه علمی ایران در گستره چهارساله ۲۰۰۰ الی ۲۰۰۴ (۱۳۸۶).در دست چاپ در مجله دانشکده پزشکی
۱۱-: خودکارآمدی تحصیلی و جنسیت فروردین ۱۳۸۱، پژوهش نامه پژوهشکده تعلیم و تربیت
۱۲-ملاحظات جنسیتی در طرح های مصوب و اولویت های پژوهشی (تیرماه ۱۳۸۲) ,پژوهش نامه پژوهشکده تعلیم و تربیت
طرحهای پژوهشی
۱- طرح های اجرا شده و پایان یافته
الف- مطالعه وضعیت روانشناختی و سطح اضطراب زوجین نابارور در مراکز درمانی ناباروری۱۳۸۴
ب- بررسی ابعاد روان شناختی دختران دانش آموز در دهه ۸۰-۱۳۷۰ با حمایت پژوهشکده تعلیم و تربیت گروه مطالعات زنان پاییز ۱۳۸۱. مجری طرح خانم ظهره وند ،همکار: منصوره کریم زاده
ج- بررسی رابطه ادراک از نقش جنسیتی و رضایت از جنس با انگیزش پیشرفت در دانش آموزان دختر و پسر سال دوم دبیرستان، سمت : همکار طرح.
د- بررسی وضعیت روان شناختی و تحصیلی دختران دانش آموز.مجری طرح:خانم ظهره وند،همکار اصلی:منصوره
کریم زاده،با حمایت دفتر امور زنان
و- آموزش مهارت های هیجانی –اجتماعی و بررسی تأثیر آن بر سلامت روان معلمان۱۳۸۸
۲- طرح های مصوب در دست اجرا
– تحلیل جنسیتی از مطالعات بین المللی علوم و ریاضیات (تیمز) در سال ۲۰۰۷ ،سمت مجری طرح
– آموزش اثربخش در کلاس درس: توانمندسازی معلمان بر اساس آموزش های مهارت محور ( در دست تکمیل)
– پایایی سازی و اعتباریابی آزمون غربالگری اختلالات نافذ رشد ( در دست تکمیل)
– طرح مادر – مربی ( در دست اجرا)
– هنجاریابی آزمون مهارت های هیجانی-اجتماعی دانش آموزان( کودکان ) ( در دست تکمیل)
– هنجاریابی آزمون آموزش اثربخش برای معلمان( در دست تکمیل)
پایان نامه ها
۱- بررسی عوامل فردی مرتبط با پیشرفت علوم دانشآموزان پایهی چهارم ابتدایی درآزمون تیمز ۲۰۰۷ به تفکیک نوع بافت (شهری و روستایی) و نوع مدرسه ( دولتی و خصوصی)،سیدمحمد ابراهیمیان۱۳۹۱،استاد راهنما:دکتر منصوره کریم زاده
۲- تاثیر اموزش مهارت های سازگاری به والدین در کاهش مشکلات رفتاری کودکان ۱۳۹۰ دانشجو مریم نعمت الهی، استاد راهنما دکتر محمد جعفر جوادی، استاد مشاور دکترمنصوره کریم زاده
۳- مقایسه خود پنداره، رشد اجتماعی و سازگاری عمومی دانش آموزان کم شنوا در طرح آموزش تلفیقی با طرح آموزش جداسازی (استثنایی) در مقطع دبستان ،مهدی قلیچی ۱۳۹۱،استاد راهنما: دکتر علیرضا محمدی آریا، استاد مشاور:دکتر منصوره کریم زاده
عضویت در کمیته های علمی فصل نامه ها
۱- سازمان پژوهش و برنامهریزی،مؤسسه پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی، فصلنامه علمی- پژوهشی نوآوری های آموزشی
۲- فصل نامه روان شناسی تربیتی دانشگاه سیستان و بلوچستان
سوابق تدریس
۱- تدریس در دوره کاردانی ،دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد کرج، از سال ۱۳۸۲
۲- تدریس در دوره کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد کرج، دانشگاه امام صادق (ع)، ، از سال ۱۳۸۲
۳- تدریس در دوره کارشناسی ارشد، دانشگاه امام صادق (ع) ، از سال ۱۳۸۲
۴- تدریس در دوره کارسناسی ،دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی ، ۱۳۸۹
شرکت در کنفرانس ، سمینارها و مجامع علمی ملی و بینالمللی
۱- بررسی رابطه مفهوم خود (تحصیلی- غیر تحصیلی ) با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر، )`(پوستر) اولین کنگره سراسری روانشناختی ایران – آبان ۱۳۸۱.
۲- شناسایی سطح اضطراب مردان با ضایع نخاعی در جنگ تحمیلی ،(سخنرانی)،دومین کنگره روانپزشکی، فرهنگی و اجتماعی در اسفند ۱۳۷۶
۳- جنبه های روان شناختی ناباروری،،(سخنرانی)، ششمین سمپوزیوم تخصصی باروری و ناباروری ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۰
۴- نقش آموزش و پرورش دختران در توسعه پایدار ،،(سخنرانی)، همایش” نقش زنان در توسعه پایدار،یزد، ۱۳۸۳
۵- جنبه های روان شناختی ناباروری زوجین نابارور ۱۳۸۵ ،(سخنرانی)،.سیزدهمین کنگره باروری و ناباروری ایران .سمینار باروری و ناباروری ۱،و ۲
۶ Psychological impact of infertility in the healthy infertile mail and their partner…..ALPHA2008, 7th biennial conference,(lecturer) Istanbul, turkey, 2-4 may 2008
۷-Survey the effect of teaching social-emotional skills on primary teachers to promote their social-emotional intelligence ,(lecturer) The first international conference on Educational Research and Practice(ICERP) 2009,Putrajaya,Malaysia , 10 – ۱۱ June 2009
۸-Emotional Intelligence in the Classroom:
Skill Based Training for Empowering Teachers & Students,(lecturer), ,XIV World congress of comparative education, Istanbul, turkey , Bogazici University, ۱۴-۱۹ June 2010
۱۰- The role of social emotional skills training to increase Emotional Intelligence & general health in the teachers. ( lecturer), ,XIV World congress of comparative education, Istanbul, turkey , Bogazici University, ۱۴-۱۹ June 2010
۱۱- همایش بهداشت روانی دانشجویان در آموزشکده ها و محیط های کاری رشته های فنی و حرفه ای، بهمن ۱۳۹۰، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، سخنران
۱۲- سمینار سراسری آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان، اردیبهشت ۱۳۹۱، دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی، سخنران
۱۳- سمینار سراسری آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان، اردیبهشت ۱۳۹۲، دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی؛ رئیس کمیته علمی و مدرس پانل(مهارت های خود آگاهی و …..)
علایق و مهارتها
۱-آشنایی به زبان انگلیسی ، مدرک TOFEL
۲-آشنایی با برنامه نرمافزاری SPSS، لیزرل و کاربرد آن درتحلیل یافتههای پژوهشی
۳- طراحی بستههای آموزشی و برگزاری دورههای مرتبط با آنها در حوزههای آموزش مهارتهای زندگی ، مهارتهای هیجانی ، اجتماعی و مهارتهای ازدواج و زندگی، مهارت های خود آگاهی ؛ مهارت های انگیزشی و …..